رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون از نظر جذب تسهیلات مسکن روستایی رتبه نخست خراسان رضوی را در بین شهرستان‌های استان کسب کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۸۶
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، ناصر چیتگر اظهار کرد: ۵۴۵ فقره تسهیلات ۲ میلیاردریالی بهسازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ساله طی سال گذشته به شهرستان گناباد اختصاص یافت که باتوجه‌به استقبال متقاضیان این میزان در سال جاری به ۷۰۰ فقره افزایش‌یافته است.

 وی تصریح کرد: در این راستا با اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، افراد متقاضی دارای شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 رئیس بنیاد مسکن گناباد با بیان اینکه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در سال جاری از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت، بیان کرد: ۷۰۰ واحد دیگر برای بهره‌گیری از این تسهیلات به شهرستان گناباد اختصاص یافت که مراحل جذب و تخصیص و تشکیل پرونده متقاضیان در حال انجام است.

 وی افزود: از ابتدای زمان اختصاص اعتبار برای بهسازی مسکن روستایی (سال ۱۳۸۳)‌ تاکنون در مجموع ۶ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان گناباد با استفاده از این تسهیلات بهسازی شدند که ۷۰۰ واحد آن در یک سال گذشته انجام شده و میزان تسهیلات طی ۱۹ سال گذشته از ۵۰ میلیون ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

 چیتگر از رشد ۱۰۰ درصدی جذب تسهیلات و اجرای بهسازی مسکن روستایی شهرستان گناباد در ۲ سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ تن قیر از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال برای آسفالت معابر ۲۵ روستای شهرستان گناباد در ۲ نوبت جذب شد و با استفاده از این قیر در مجموع ۱۸۷ هزار مترمربع از معابر این روستاها آسفالت شدند.

 رئیس بنیاد مسکن گناباد اعلام کرد: از ابتدای نهضت آسفالت معابر روستایی (سال ۱۳۹۵)‌ تاکنون افزون بر ۱۳ هزار تن قیر رایگان در این شهرستان جذب و با جذب آنها یک میلیون مترمربع از معابر ۴۰ روستای این شهرستان آسفالت شد.

 وی افزود: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن ۲۴ روستای شهرستان گناباد که دارای زمین‌های ملی هستند طی یک سال گذشته شناسایی و مطالعه و بازنگری شدند، تأمین زمین برای احداث ۳۵۰ واحد مسکونی در ۹ روستا تصویب و ابلاغ شده است.

 چیتگر بیان کرد: ۱۲۰ هکتار از زمین‌های ملی برای احداث یک هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به این ۲۴ روستا الحاق شوند.

 وی توضیح داد: ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد تاکنون ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۰ نفر دارای شرایط نخست شناخته و ۶ هزار نفر تأیید نهایی شدند.

 چیتگر تصریح کرد: زمین موردنیاز برای احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک تاکنون تأمین شده و واگذاری زمین در سایت ۲۴۰ هکتاری شهر گناباد پیشرفت قابل‌توجهی داشته و زمین متقاضیان این طرح به مقدار کافی در آن دیده شده است.

 وی اذعان داشت: فونداسیون (پی‌ریزی) ۷۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای تابعه شهرستان گناباد انجام شده و ۳۳۰ واحد در مرحله اسکلت‌بندی و ۱۶۰ واحد در مرحله سفت‌کاری و ۸۵ واحد هم به اتمام رسیده است.

 رئیس بنیاد مسکن گناباد ادامه داد: متقاضیان احداث ۷۱۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد به بانک‌های عامل معرفی و با ۳۶۵ واحد هم قرارداد منعقد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار